Podnikavosť
Podnikavosť a iniciatívnosť sa vzťahujú na schopnosť jednotlivca vnímať svet okolo seba, mať snahu zlepšovať ho a meniť myšlienky na skutky. Vyžadujú kreativitu, inovácie a prijímanie rizika, ako aj schopnosť plánovať a riadiť projekty so zámerom dosiahnuť ciele.
Podnikavosť je schopnosť:
- pochopiť svoj život ako unikátnu príležitosť s potenciálom;
- manažovať projekty, ľudí a organizácie;
- premeniť problémy a prekážky na príležitosti;
- budovať vlastnú firmu alebo živnosť;
- rozumieť ekonomike a financiám;
- obstáť v konkurenčnom prostredí.
Študenti Lýcea majú množstvo príležitostí rozvíjať svoju podnikavosť. Napríklad formou tímovej práce v cvičnej firme, spoluprácou s úspešnými a etablovanými spoločnosťami a startupmi, kvalitnou výučbou odborných predmetov, praxou, či dobročinnosťou. Stretnú sa s inšpiratívnymi spíkrami a lídrami z rôznych oblastí.
Zuzka Mikloš Fabrici   |  
riaditeľka
Študovala učiteľstvo angličtiny a nemčiny, pracovala chvíľu v korporácii, učila vo firmách, jazykovkách, na druhom stupni v Nemecku a nakoniec v CZŠ Narnia, kde mala neskôr na starosti jazykový department a akademický pilier školy. So svojimi druhostupniarmi sa úspešne zúčastňovala programov rozvíjajúcich entrepreneurship a o strednej škole zameranej (aj) na digitálne zručnosti sníva od jazdy štokholmským metrom v roku 2009.
Často sa pri práci s deťmi pýtam ako ich to, čo v škole zažívajú, pripravuje do života. Viem pri precvičovaní minulého času učiť deti aj spolupracovať? Viem ich učiť plánovať a vieme si to aj ofeedbackovať? Ako im dávať príležitosti mať otvorené oči, využívať príležitosti, zlyhať, poučiť sa a ísť ďalej? A ako im pomôcť nestratiť sa v neistom, stále sa meniacom svete, byť „future-proof“ a vedieť zdravo a užitočne využívať technológie? Tieto aj iné otázky chcem adresovať vo vzrušujúcom procese tvorby nášho Lýcea.
Študovala učiteľstvo angličtiny a nemčiny, pracovala chvíľu v korporácii, učila vo firmách, jazykovkách, na druhom stupni v Nemecku a nakoniec v CZŠ Narnia, kde mala neskôr na starosti jazykový department a akademický pilier školy. So svojimi druhostupniarmi sa úspešne zúčastňovala programov rozvíjajúcich entrepreneurship a o strednej škole zameranej (aj) na digitálne zručnosti sníva od jazdy štokholmským metrom v roku 2009.
Často sa pri práci s deťmi pýtam ako ich to, čo v škole zažívajú, pripravuje do života. Viem pri precvičovaní minulého času učiť deti aj spolupracovať? Viem ich učiť plánovať a vieme si to aj ofeedbackovať? Ako im dávať príležitosti mať otvorené oči, využívať príležitosti, zlyhať, poučiť sa a ísť ďalej? A ako im pomôcť nestratiť sa v neistom, stále sa meniacom svete, byť „future-proof“ a vedieť zdravo a užitočne využívať technológie? Tieto aj iné otázky chcem adresovať vo vzrušujúcom procese tvorby nášho Lýcea.
