Digital
V 21. storočí presahujú digitálne technológie do oblastí nielen v pracovnom, ale aj v osobnom živote, a už teraz vieme, že o 10 – 20 rokov bude svet veľmi odlišný od toho dnešného. Preto musíme žiakov, ktorí doň budú vstupovať, pripravovať na tieto budúce výzvy.
Digitálne zručnosti vymedzujeme v troch dimenziách: User, Creator a Insider.
Jano Horváth   |  
digitálny pilier
Študoval na The University of Edinburgh informatiku a popri tom pôsobil v rôznych IT spoločnostiach od start-upov až po korporácie.
Po škole sa rozhodol pivotnúť do vzdelávania a v rámci náročného programu Teach For Slovakia učil na ZŠ v prostredí sociálne znevýhodených detí, ale aj na sídliskovej SOŠ. Po dvoch rokoch učenia rozbehol projekt Informatika 2.0, ktorý pomáha reformovať digitálne vzdelávanie na základných školách na Slovensku, v rámci ktorého vytváral moderné digitálne kurikulum.
Digitálny svet sa čím ďalej, tým viac prelína so svetom klasickým. Je radosť učiť študentky a študentov tento nový hybridný svet nielen objavovať, ale aj zodpovedne spolu-vytvárať. Toto nie je o "kódení appiek" ! Digitálny pilier na Lýceu nebude fungovať ako továreň na ajťákov, ale ako priestor, v ktorom budeme postupne so žiakmi budovať zručnosti a nástroje na úspešnú plavbu digitálnym 21. storočím.
Študoval na The University of Edinburgh informatiku a popri tom pôsobil v rôznych IT spoločnostiach od start-upov až po korporácie.
Po škole sa rozhodol pivotnúť do vzdelávania a v rámci náročného programu Teach For Slovakia učil na ZŠ v prostredí sociálne znevýhodených detí, ale aj na sídliskovej SOŠ. Po dvoch rokoch učenia rozbehol projekt Informatika 2.0, ktorý pomáha reformovať digitálne vzdelávanie na základných školách na Slovensku, v rámci ktorého vytváral moderné digitálne kurikulum.
Digitálny svet sa čím ďalej, tým viac prelína so svetom klasickým. Je radosť učiť študentky a študentov tento nový hybridný svet nielen objavovať, ale aj zodpovedne spolu-vytvárať. Toto nie je o "kódení appiek" ! Digitálny pilier na Lýceu nebude fungovať ako továreň na ajťákov, ale ako priestor, v ktorom budeme postupne so žiakmi budovať zručnosti a nástroje na úspešnú plavbu digitálnym 21. storočím.
User – Žiaci sa učia digitálne technológie zodpovedne používať.
Témy, ktoré patria tejto dimenzii sú:
- Práca s dátami
- Digitálne nástroje pre riadenie projektov a ľudí
- Expertná práca s dokumentami
- Online marketingové nástroje
Creator – Žiaci digitálne technológie upravujú a vytvárajú nové.
V rámci tejto dimenzie spomíname témy ako:
- Tvorba digitálneho obsahu (video, photoshop)
- Programovanie jednoduchých appiek
- Kreatívna robotika a IoT
- Automatizácia procesov
Insider – Žiaci sa stávajú znalcami digitálnej doby. K technológiam pristupujú rozvážne a kriticky.
Špecificky sa budeme zameriavať na témy:
- Detailné porozumenie sociálnym sieťam
- Online bezpečnosť a privacy
- Umelá inteligencia – kde končí veda a začína Sci-fi
- Neurónové siete a strojové učenie